Toolkit logo
NO | EN

Kompetansemål: Den nye planeten

Nedenfor nevnes utvalgte kompetansemål for grunnskole og videregående skole som gruppearbeidet kan bidra til å nå. Listen er ikke uttømmende.

Relevante kompetansemål i samfunnsfag etter 10. Trinn

Mål for opplæringen er at eleven skal kunne:

  • Reflektere over korleis menneske har kjempa og kjempar for endringer i samfunnet og samstundes har vore og er påverka av geografiske forhold og historisk kontekst.
  • Samanlikne korleis politiske, geografiske og historiske forhold påverkar levekår, busetjingsmønster og demografi i forskjellige delar av verda i dag
  • Gjere greie for årsaker til og konsekvensar av sentrale historiske og notidige konfliktar og reflektere over om endringar av nokre føresetnader kunne ha hindra konfliktane.
  • Utforske og beskrive korleis menneske- og urfolksrettar og andre internasjonale avtalar og samarbeid har betydning for nasjonal politikk, livet til menneske, likestilling og likeverd.
  • Beskrive sentrale lover, reglar og normer og drøfte kva konsekvensar brot på desse kan ha for den enkelte og for samfunnet på kort og lang sikt.

Relevante kompetansemål i KRLE

Mål for opplæringen er at eleven skal kunne:

  • Utforske andres perspektiv og håndtere uenighet og meningsbrytning.
  • Reflektere over eksistensielle spørsmål knyttet til det å vokse opp og leve i et mangfoldig og globalt samfunn.
  • Identifisere og drøfte aktuelle etiske problemstillinger knyttet til menneskerettigheter, bærekraft og fattigdom.

Relevante kompetansemål etter videregående skole


Relevante kompetansemål i samfunnskunnskap - fellesfag Vg1/Vg2
Mål for opplæringen er at eleven skal kunne:

  • Gjere greie for grunnlaget for menneskerettane og utforske og gi døme på brot på menneskerettane nasjonalt eller globalt.
NO | EN